Zwemmen in de kerstvakantie + Nieuwe data lessenreeksen, techniekanalyses, lactaattesten

Beste zwemmers,

De kerstvakantie komt eraan en het slechte weer is al van de partij. Ideale excuses om het zwembad op te zoeken en toch goed te blijven werken aan de conditie! Pulso-Preventielab heeft weer enkele nieuwe data en lessenreeksen voor te stellen, waar u vanaf nu kan voor inschrijven.

Onderstaande pakketten zijn vanaf nu beschikbaar:

Intensieve lessenreeks zwemmen (4 lessen ) in de kerstvakantie op volgende data:

dinsdag 22/12 – woensdag 23/12 – dinsdag 29/12 – woensdag 30/12

De lessen gaan telkens door om 17u (groep 1) en om 18u (groep 2). De kostprijs voor de volledige lessenreeks is 95 euro.

Complete lessenreeks zwemmen + techniekanalyse (16 lessen) in het voorjaar 2016:

De lessenreeks start op 5 januari en gaat telkens door op dinsdag en donderdag. Er is de mogelijkheid om te kiezen tussen “crawl voor beginners” en “crawl voor gevorderden”. Alle informatie vind u op onze website op deze link. De kostprijs voor de volledige lessenreeks is 350€ en omvat ook de toegang tot het zwembad.

Techniekanalyses en lactaattesten:

Mensen die een techniekanalyse willen ondergaan of die graag de conditie willen evalueren kunnen op volgende data, na inschrijving, in het zwembad terecht:

  • techniekanalyse: 23/12 (+ opvolgles 30/12)
  • lactaattest zwemmen: 30/12

>>Voor alle informatie en inschrijvingen kan u zwemcoach Stefaan contacteren: 0471 297 453 of stefaan.maene@pulso-preventielab.be <<

Laatste TREK Emonda fietsen aan scherpe prijzen!

Pulso – Preventielab heeft nog 4 laatste racefietsen te koop aan heel scherpe prijzen. De fietsen zijn 2e hands, in zeer goede staat en volledig nagezien door onze mecanicien. De nog beschikbare maten zijn 52; 54 en 48. Indien je interesse hebt in een van deze fietsen kan je ons telefonisch bereiken op volgend nummer: 0475 700 402 of 0475 269 716.

 

 

 

Training tijdens de winter: voedingsadvies

Niet iedereen kan tijdens de koude winter maanden vertoeven op warmere plaatsen. Of u nu in België blijft of naar de zon trekt, iedereen heeft hetzelfde doel: fit geraken tegen de zomer als het seizoen van vele duursporters terug start. Daarom moet in beide gevallen de voeding ook aangepast worden aan de weersomstandigheden. Maar wat moet u doen bij een koude, natte of winderige trainingsdag?

Een goede uitrusting is alvast van groot belang. Maar naast een aangepaste kledij vraagt het lichaam ook nog extra energie om onze temperatuur op peil te houden.

Vaste voeding

Start de training niet op een nuchtere maag. Als u net voor de training een koolhydraatrijke snack eet (vaste vorm) zoals een energiereep, peperkoek, banaan, meliwafel,… zal uw lichaam door het verteringsproces al wat warmte vrij geven. Ook zorgt vaste voeding tijdens de training voor een gevuld gevoel. Dit kan voornamelijk van pas komen bij hele lange trainingen.

Sportdank

Of het nu koud of warm weer is, vocht gaat sowieso verloren en moet dus worden aangevuld. Ook al verliezen we tijdens koud weer minder vocht, de balans moet op peil blijven! Met sportdranken worden zowel koolhydraten als vocht aangebracht. Bij heel koud weer kan de sportdrank eventueel wat meer koolhydraten bevatten ten opzichte van de sportdranken tijdens zomerse ritten, dit om voldoende energie aan te leveren om de temperatuur op peil te houden. Houd er wel rekening mee dat een hogere koolhydratenwaarde de maaglediging kan remmen en eventueel maag- en darmklachten kan geven.

Bepaalde merken hebben ook een sportdrank met extra koolhydraten die alsook kunnen verhit worden wat een aangenaam gevoel geeft tijdens de trainingen. Een voorbeeld hiervan is de Etixx Carbo-Gy.