Tips voor gezonde hapjes tijdens de eindejaarsfeesten!

De feestdagen komen er aan. Onze sportdiëtiste Louise Vandenbroucke geeft u een overzicht van enkele hapjes die snel en gemakkelijk te maken zijn, maar vooral lekker en gezond zijn! Zo kan u naar hartenlust aperitieven zonder je nadien schuldig te voelen over wat je wel allemaal at de avond voordien. De volgende hapjes zijn werkelijk om van te genieten:

  • -witlof blaadjes met garnalen in light mayonaise en magere yoghurt
  • -melba toast met
    • gerookte zalm en light philadelphia
    • geitenkaas met zongedroogde tomaten gemixt
    • tapenade van olijven of zongedroogde tomaten
    • surimi met light mayonaise en yoghurt
  • -kerstomaten met light mozarella en basilicum op een prikkertje
  • -stukjes meloen met parmaham
  • -soepstokjes met dipsausje:
    • avocado geplet met wat look en blokjes tomaat
    • tomatensalsa
    • tapenade
    • tzaziki van magere platte kaas, geraspte komkommer, feta en look
    • humus: mix een blik kikkererwten met het vocht erbij en currypoeder
  • -champignon gevuld met boursin light: 20’ op 180°
  • -volkoren/spelt wrap gevuld met ricotta en zalm/parmaham/…
  • -schijfjes komkommer met blokje geitenkaas en gerookte zalm op, afwerken met dille
  • -mix 2 geraspte wortelen, 3 eetlepels volkoren bloem en 1 eitjes: bak kleine pannenkoekjes

Prettige feesten!

1 antwoord
  1. Lampaert Jurgen
    Lampaert Jurgen zegt:

    Beste,

    Heel leuk mailtje! Zal zeker aantal hapjes klaarmaken en niet enkel met feestdagen. Stukje stokbrood inwrijven met beetje olijfolie, in de oven tot broodje krokant wordt, teentje look raspen op krokant broodje(broodje gebruiken als rasp), beleggen met stukjes tomaat en ev andere groentjes, klein beetje parmezaan en terug in de oven tot kaas smelt…goed idee!?

    Dank voor de leuke mail, hopelijk volgt er nog van dit!

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *