Recovery Cake: handig anders!

Eiwitrijke cake om je spieren van bouwstoffen te voorzien.

Cake is natuurlijk niet de optimale voeding voor atleten. Veel vetstoffen van minder goede aard zitten in dit product, dat sporters dan ook beter vermijden. Toch kan je met dit recept een lekker cake maken die een pak minder vetstoffen bevat en bovendien nog een bron van eiwitten is. Geniet dus van je zonde met een beter geweten!

Ingrediënten voor 1 cake

    235 ml Griekse yoghurt

    240 gram zelfrijzende bloem

    200 gram suiker

    3 eieren

    5 grote eetlepels recuperatie poeder chocolade smaak

    2 handjes noten

Bereiding

1   Verwarm de oven voor op 200°

2   Meng de bloem, suiker, Griekse yoghurt en eieren tot een beslag

3   Neem 1/4 van het beslag apart en meng hieronder de chocoladepoeder

4   Doe de helft van het basis beslag in een cake vorm, strooi er de noten over en dan het chocoladebeslag. Eindig met opnieuw het basis beslag.

5   Bak de cake 40′ en laat volledig afkoelen alvorens in stukjes te snijden.

Smakelijk!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *