BeschrijvingAdvies
Verkoop prijs
FietsenPremium Field Test Inscyd€ 179

Omdat labo-lactaattesten door de overheidsmaatregelen momenteel niet mogelijk zijn, bieden we u de code COVID19 aan om deze vorm van testen te kunnen benutten aan 10% korting (webshop) !

De premium field test INSCYD!

In samenwerking met INSCYD lanceren we na twee jaar ontwikkelen en testen de PREMIUM FIELD TEST INSCYD, die sinds kort ook gebruikt wordt in het WorldTour-circuit!


Wat is de nieuwe test?

Door het uitvoeren van een uitgekiend ‘veldtest’ protocol zijn we vanaf nu in staat om je volledig fysiologisch profiel in kaart te brengen. Dit zonder fysiek contact en zonder lactaatmeting

Deze aanpak is dus volledig in lijn met de overheidsmaatregelen! #socialdistancing

Iedereen met een vermogensmeter of rollen met vermogen komt hiervoor in aanmerking!

Een stukje wetenschap?

Waar een FTP-test een beeld geeft van het vermogen aan omslagpunt, komt daar nu dus ook VO2 max, Fatmax, Carbmax & VLaMax bij. Uw volledig metabool profiel in beeld… Alles wat u dus gewoon bent te ontvangen bij een INSCYD Lab-test.

Omdat we alle prestatie-verklarende parameters in beeld hebben, kunnen we u dan ook een specifiek doel aanreiken voor uw trainingen de komende weken. Wenst u te achterhalen hoeveel Watt je meer kan trappen als u dit doel haalt? Wij berekenen dit voor u! (zie voorbeeld onderaan)

De ideale oplossing voor alle atleten die de voorbije weken hun conditie goed hebben onderhouden en graag bijgestuurd willen worden voor de komende periode maar geen lactaattest kunnen doen door de COVID-19 maatregelen.


Hoe gaat dit in zijn werk?

  1. Download HIER  het gedetailleerde protocol voor de veldtest
  2. Bestel en betaal de test via DEZE LINK in onze webshop (CODE 10% KORTING: COVID19)
  3.  Voer de veldtest uit
  4. Stuur uw FIT bestandje van uw test naar info@pulso-preventielab.be en lever ook volgende informatie aan:
    – Geboortedatum, gewicht, lengte en vetpercentage
    – Uw sport, uw sportief doel en het niveau waarop u actief bent ( Pro – Amateur – Recreatief)
  5. Boek HIER een afspraak in voor een Skype call om uw test te bespreken
    Laat minstens 3 werkdagen tussen test en bespreking aub.
  6. Wij analyseren uw data, maken uw rapport op en bereiden ons voor op onze Skype call

Het protocol (4 tests)?

  1. 20 seconden ZITTENDE sprint
    Herstel: min. 12 minuten @50% FTP* voor het volgende interval
  2. Maximale inspanning van 3 minuten (met het hoogste vermogen consistent gedurende gans het interval) (toegelaten duur tussen 2min30 en 3min15)
    Herstel: min. 15 minuten @50% FTP* voor het volgende interval
  3. 6 minuten maximale inspanning (met het hoogste vermogen consistent gedurende gans het interval) (toegelaten duur tussen 4 en 8 minuten)
    Herstel: min. 20 minuten @50% FTP* voor het volgende interval
  4. 12 minuten maximale inspanning (met het hoogste vermogen consistent gedurende gans het interval) (toegelaten duur tussen 8 en 20 minuten)

Wat mag u verwachten?

U ontvangt een uitgebreid rapport. Tijdens de bespreking via Skype overlopen we dit rapport en berekenen we de potentiële winst die u kan boeken.

Optioneel staan we de atleet in kwestie bij met een specifiek trainingsprogramma om dit doel te realiseren.

Opnieuw een stukje wetenschap?

Onderstaande Ironman-atleet behaalt onderstaand resultaat met een VO2 max van 77 ml/min/kg en een VLaMax van 0,56 mmol/l/s. Dit resulteert in een vermogen aan omslagpunt van 336 Watt (volle lijn).


We berekenen twee nieuwe scenario’s voor deze atleet om zijn trainingsdoel te bepalen in functie van zijn volgende Ironman:
Doel 1: 
VO2 max te laten stijgen tot 80 ml/min/kg. (stippellijn). Vermogen aan omslagpunt stijgt naar 352 Watt.
Doel 2: 
VLaMax doen dalen naar 0,3 mmol/l/s (gestreepte lijn). Vermogen aan omslagpunt stijgt naar 375 Watt.

Deze atleet is dus gebaat bij het nastreven van een daling van zijn VLaMax omdat dit hem de grootste winst zal opleveren wat betreft zijn vermogen aan omslagpunt! 39 watt winst valt hier te behalen. Toch wel aanzienlijk …

Optioneel staan we de atleet in kwestie bij met een specifiek trainingsprogramma om dit doel te realiseren.

Optioneel: uitwerking uitgekiende wedstrijdstrategie

Wie kent het gevoel om de laatste kilometers van je cyclo, marathon of triatlon te moeten vertragen omdat hij/zij aan een te snel tempo van start is gegaan of te weinig heeft gegeten. Dit kan voorkomen worden met een goed uitgekiende wedstrijdstrategie.

Daarom kan u optioneel bij een premium test kiezen om een persoonlijk wedstrijdplan met voedingsstrategie uit te laten werken. Zo krijgt u een volledig persoonlijk en gedetailleerd plan over de snelheid, het tempo (lopen) of het vermogen (fietsen) waarop u uw wedstrijd kan afwerken en welke voeding u zal moeten innemen om dit te bereiken.

Team

Yente Dourte

Yente Dourte

Bachelor sport en beweging - Minor Sports Performance
Bart De Clercq

Bart De Clercq

Master LO & Bewegingswetenschappen - Trainer B wielrennen